HAI-UIMAKOULU

ESKAREILLE JA EKALUOKKALAISILLE TARKOITETTU UIMAKOULU

Hai-uimakoulut syksyllä 2018
Paimion Solina

  1. ryhmä  21.8. – 9.10. (7 kertaa)
    Tiistaisin klo 17.15-18.00
    TÄYNNÄ
  2.  ryhmä 23.10. – 4.12. (7 kertaa)
    Tiistaisin klo 17.15-18.00
    TÄYNNÄ

Hai-uimakoulun tavoitteet

  • Ohjata uimari tunnistamaan ja ymmärtämään oikea uima-asento
  • Ohjata ja opettaa hengityksen säätelyä ja sen rytmittämistä uintiin
  • Antaa perusvalmiudet krooli ja selkäuinnin tekniikoihin
  • Ohjata ja opettaa uimari rauhalliseen toimintaan uintisyvyisessä vedessä
  • Opettaa sukellustaitoja
  • Kannustaa ja ohjata uimaria omaan parhaaseensa

Hai-uimakoululaisen ”kotitehtävät”

Tehtävät lisätään uimakoulun edistyessä

Kotona:
Tehtävissä voit käyttää uimalaseja

  1. ”Suihkusukeltaja”
    Seiso suihkussa vesisuihkun alla ja katso suraan alan varpaisiin. Anna veden valua pään yli kasvojen ohi – pidätä hengitystä. Astu pois suihkun alta ja hengitä rauhallisesti suun kautta sisään, nenästä tai suusta ulos.
  2. Tee alku kuten edellä, mutta hengitä suun kautta ollessasi suihkun alla, veden valuessa kasvojen ohi (ja hieman kasvoille).
    Hengitä rauhallisesti. opettelet uutta taitoa ja se vaatii keskittymistä.
  3. Tee samat kaksi tehtävää, mutta nosta pää suoraksi ja katso suoraan eteen. Nyt vesi valuu selvästi enemmän kasvoille. Kun siirryyt harjoitukseen 2, hengitä rauhallisesti ja muista – suun kautta sissän ja ulos.

 

Uima-altaassa

HAI-UIMAKOULUN OHJELMA

SYKSY 2018

HAI-UIMAKOULU

TIISTAI

KLO 17.15-18.00

 

21.8. Pelit/Hipat/Uinnin perustaitoja (tasapaino vedessä, staattinen l. paikallaan ja dynaaminen l liikkeessä)


28.8. Tasapainon säilyttäminen liikkeessä ja uloshengitys (potku). Eri asentojen hahmottaminen.


4.9. TOMMI POIS (MASTERS EM-UINNIT) EI UINTIA


11.9. Asennon vaihtaminen, tasapainon säilyttäminen ja taidon hyödyntäminen itsensä pelastamisessa (kääntyminen ”vatsaltaan” selälleen ja päinvastoin)


18.9. Alkeiskrooli ja alkeisselkäuinti


25.9. Hypyt ja isoallas (jos ryhmä on kokonaisuudessaan valmis siihen)


2.10. Hypyt+ asennon vaihtaminen vatsaltaan selin, syvässä vedessä


9.10. Krooliuinti

 

Ohjalmaa voidaan muuttaa ryhmän taitoejen etenemisen mukaan.